8. Fortrydelsesret

  • Varen skal være købt hos Homeshop.dk
  • Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret, der løber fra modtagelsen af varen. 
  • Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
  • Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
  • Før du returnerer en vare, bedes du venligst informere os først.
  • Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
  • Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
  • Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
  • Opret en fortrydelses sag online via din brugerkonto på webshoppen. Scroll ned og læs vejledning under "Opret fortrydelses sag via Brugerkonto/Min konto".
  • Du kan også udfyld en standardfortrydelsesformular og send den på e-mail til kontakt@homeshop.dk. Du finder formularen nederst i handelsbetingelserne.
Fortrydelse af en del af købet
  • Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
  • Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer og/eller gavekort. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.
  • Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.
  • Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.
Fortrydelse af ordrer med gratis gaver
Ved returnering af en ordre med en gratis gave skal denne også returneres. Manglende returnering af gaven vil medføre fradrag i returbeløbet svarende til gaveværdien.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter (tandbørster, barbermaskiner, cremer og parfumer mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis forseglingen er ubrudt.
  • Køb foretaget som erhvervsdrivende.
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen.
  • Gavekort udstedt i forbindelse med bundles, konkurrencer og salgsfremstød, kan ikke indløses til kontanter.
Opret fortrydelses sag via Brugerkonto/Min konto:
  1. Gå til din brugerkonto via link i footer
  2. Vælg "Ordrer" under "MIN KONTO"
  3. Find din ordre på listen
  4. Vælg "Detaljer" yderst i højre kolonne ud for den aktuelle ordre.
  5. Den aktuelle ordre åbner sig nu.
  6. Scroll ned på siden til du kommer til det/de aktuelle produkter der skal returneres.
  7. Afkryds boks af ud for det/de aktuelle produkter (se venstre kolonne).
  8. Du har nu valgt de produkter der skal sendes retur.
  9. Scroll ned til du kommer til "Tilføj en besked".
  10. Give en årsag til hvert enkelt varer der skal returneres i feltet under.
  11. Når alle returvarer er udfyldt med årsag, tryk på "Send" knappen under tekstfeltet.
  12. Gå tilbage til "Min konto"
  13. Vælg "Returneringer"
  14. Udskriv PDF og vedlæg den i pakken.
  15. Se vejledning i køb af returlabel til pakke op til 20 kg – længere nede under "Køb af returlabel til pakke op til 20 kg".
NB: Der kan udelukkende returneres pakker af størrelsen 0-20 kg gennem denne returlabel vi forhandler her på webshoppen. Den kan derfor ikke benyttes til tungere pakker end 20 kg og heller ikke til pallegods eller pakker over 1,2 meter i længden. 
Læs alle betingelser for returnering her Handelsebetingelser

Opret returnering
  • Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan bestille en returlabel hos os, når du opretter din fortrydelsessag. Hvis du har købt din returlabel hos os, hæfter vi, hvis der opstår en skade under transporten, såfremt varen har været forsvarligt indpakket. Læs mere om krav til varens stand ved returnering nedenfor.
  • Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, vi anbefaler PostNord eller GLS. Pakker leveret til posthus/Pakkeboks/Nærboks vil ikke blive afhentet.
  • Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller fra DAO.
  • Nogle produkter kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg, over 1,2 meter i længden eller pallegods. Er pakken for stor, anbefaler vi at du benytter Danske Fragtmænd eller DB Schenker.
Varens stand, når du sender den tilbage
  • Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.
  • Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.
  • Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for. Er produktet ikke fikseret i originale emballage, rådes det at beskytte den yderlig mod skader, for at undgå værdiforringelse under returforsendelsen.
Køb af returlabel til pakke op til 20 kg: 
  1. Link til PostNord eller GLS returlabel til pakker op til 20 kg her
  2. Tilføj GLS eller PostNord returlabel til indkøbskurven.
  3. Gå til Check-out.
  4. Log in eller udfyld med din egen information i "Personlige Oplysninger" og "Adresser".
  5. Vælg betalingsmetode.
  6. Læs og Acceptér handelsbetingelserne (Jeg accepterer handelsbetingelserne).
  7. Tryk "Godkend og Betal".
  8. Har du købt en returlabel, modtager du returlabel-PDF på e-mail, når vi har godkendt din returnering i vores system – her vil dine oplysninger stå som afsender og vores som modtager.
  9. Denne printes ud og sættes på pakken.
  10. VIGTIGT! Pakke med PostNord returlabel afleveres i et hvilket som helst PostNord Posthus.
  11. VIGTIGT! Pakke med GLS returlabel afleveres i en hvilken som helst GLS PakkeShop.
NB: Der kan udelukkende returneres pakker af størrelsen 0-20 kg gennem denne returlabel vi forhandler her på webshoppen. Den kan derfor ikke benyttes til tungere pakker end 20 kg og heller ikke til pallegods eller pakker over 1,2 meter i længden. 
 
Varen sendes til: 
Homeshop A/S
Industriparken 16 - Port 6
8620 Kjellerup 
Mrk. Fortrydelse af køb 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav. 
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
  • Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
  • Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.
  • Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
  • Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
  • Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.