Vilkår og betingelser

Følgende bestemmelser fastlægger forholdet mellem dig som kunde og www.homeshop.dk, når du handler hos os via internettet som privatkunde - såfremt du handler som erhvervskunde (B2B) er det følgende som er gældende: (Hent her)


Forbehold: 
www.homeshop.dk tager forbehold for udsolgte varer, mellemsalg, tekniske fejl, pris- og typografiske fejl, eventuelle afgiftsændringer, manglende leverance fra leverandører og andre forhold, som måtte forhindre opfyldelsen af en ordre. 

Hoved- og afhentningsadresse
Homeshop.dk A/S
v/ Kjellerup Tømmerhandel A/S 
Industriparken 16 - Port 1
8620 Kjellerup
Tlf: 87 70 25 25 
E-mail: kontakt@homeshop.dk 

CVR: 27626920
Selskabsform: Aktieselskab 
Etableringsår: 2003


Showroom
Homeshop.dk A/S 
v/ Kjellerup Tømmerhandel 
Vinkelvej 1
8620 Kjellerup

Bankoplysninger
Spar Nord Bank A/S
Reg. nr.: 8491
Konto nr.: 4561782003
Iban: DK9584914561782003
Bic/SWIFT: SPNODK22 

Vi bestræber os efter at besvare mails indenfor 24 timer – dog ikke i weekenden.

www.homeshop.dk er en e-mærket netbutik – dette betyder at du som forbruger har adgang til e-handelsfondens forbruger hotline – du kan se vores godkendelse her.

1. Find den vare som du gerne vil bestille - dette kan ske gennem søgefeltet øverst på siden, eller du kan tilgå produkterne ved at gå ind på de forskellige produktsider via de mange kategorier som bl.a. findes øverst på siden. 

2. Når du har fundet det ønskede produkt trykker du "tilføj til kurv".

3. Hvis der ønskes flere produkter kan der søges videre på siden. 

4. Når du har fundet alle ønskede produkter, trykkes der på kurven øverst i højre hjørne. 

5. Når du er kommet ind på kurven, vil det være muligt at justere mængden af de valgte varer. Det vil altså sige, at du kan fjerne ting fra kurven, men du kan også vælge at ændre antallet af hvert enkelt produkt. 

6. Når du er inde på kurven, skal der indtastes nogle forskellige personlige oplysninger om dig, så vi kan levere varen det rigtige sted. Dette indebærer bl.a. e-mail, fornavn, efternavn, adresse, postnummer, by, land og mobil telefonnummer. 

7. Næste skridt er at vælge leveringsmulighed - her er der flere forskellige muligheder, som har forskellige priser - mulighederne er: "Levering til din arbejdsplads", "Levering til hjemmeadresse eller anden adresse", "Levering til nærmeste pakkeboks eller postudlevering" eller "Afhentning i Kjellerup". 

8. Vælg dernæst den betalingsmulighed du ønsker at benytte dig af - vi tilbyder betaling med følgende: 

- Visa Elektron
- MobilePay
- Visa/Dankort
- Dankort
- MasterCard
- MasterCard Debet
- Visa
- Visa Debet
- Diners Club 
- ApplePay

Der indtastes de nødvendige oplysninger alt efter hvilken betalingsmetode der vælges. 

9. Dernæst ses en ordreoversigt over de valgte produkter. 

10. Næste skridt er godkendelse af at du accepterer at du har læst handelsbetingelserne igennem, dette er nødvendigt for at fuldføre ordren.

NB: Læg mærke til at du har mulighed for at tilmelde dig vores nyhedsbrev, som giver indsigt i nyheder og aktuelle tilbud. 


11. Slutteligt trykkes der "Godkend og betal" 

12. Du vil dernæst modtage en ordrebekræftelse på mail med det samme. 

Alle priser på siden er inklusiv 25% moms og afgifter, hvor intet andet nævnes. Alle priser er dagspriser. 

Når du har afgivet bestilling, bekræfter vi den, efter kort tid, med en e-mail, og ved enhver form for problemer med levering/gennemførelse af en ordre, vil du blive kontaktet telefonisk eller via e-mail. 

Alle aftaler indgås på dansk, og der leveres udelukkende inden for Danmarks landegrænser. 
BEMÆRK: Der kan/må ikke benyttes rabatkoder på individuelle tilbud indhentet fra en Homeshop medarbejder - disse priser er rene netto priser. 

Vi bestræber os på at kunne afsende din ordre(hvis det er lagervarer) samme dag, hvis bestillingen sker inden kl. 14:00. 

Din ordre vil blive leveret inden for 1-6 hverdage, hvis de bestilte varer er på lager. 
Levering sker gennem PostNord. 

BEMÆRK: Der kan/må ikke benyttes rabatkoder på individuelle tilbud indhentet fra en Homeshop medarbejder - disse priser er rene netto priser. 

Vi leverer til alle bro-faste øer, dog kan Post Danmark småpakker leveres over hele landet, også øer. 

Enkelte produkter har ekspeditionsgebyr pålagt - dette oplyses både på produktsiden og på betalingssiden.

Leveringstid

På lager i Kjellerup: 
Hvis varen er på lager i Kjellerup, afsender vi din ordre hurtigst muligt, og for det meste fra dag til dag på alle produkter markeret som "på lager i Kjellerup". 

Bestillingsvare: 
Hvis produktet er en "bestillingsvare" sættes leveringsdage efter den normale transporttid fra fjernlager til os (og tælles som hverdage: mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag). Produkter på fjernlager har forskellige leveringstider, og nogle produkter leveres direkte fra producenten ud til dig. Der er mulighed for at se specielle leveringstider på produktsiden under oplysninger, hvis vi kender til den.

Hvis du bestiller produkter som både er "på lager i Kjellerup" og fra fjernlager, sendes ordren samlet når produktet fra fjernlager er klart! 

Der kan være afvigelser i leveringsmetoden, hvis en vare sendes direkte fra producenten ud til dig: Eks. Når du vælger PostNord hos os, men producenten sender med GLS. 

Forudbestilling: 
Der er produkter som er til forudbestilling, hvis du har sådanne produkter på din ordre, sendes ordren samlet når den forudbestilte vare kommer på lager. Det er muligt at se oplysningen på varen om forudbestillingstidspunktet, som vil fremgå hvis der er nogle. 

Track & Trace: 
Du vil modtage et Track & Trace nummer når din pakke er afsendt (direkte leverancer kan ikke altid leveres med Track & Trace). I nogle tilfælde kan der også være afvigelser i leveringsmetoden, hvis en vare sendes direkte fra producenten og ud til dig - Eks. når du vælger PostNord hos os, men producenten sender med GLS. 

Leveringsmuligheder 

Generelt
Vi leverer KUN varer til Danmark(DK) 

Såfremt man ikke er hjemme ved levering, og ikke har afgivet fuldmagt til at den må stilles, går pakke tilbage til den nærmeste central - der vil derfor være en ekstra omkostning for genudkørsel - denne står for kundens regning.

Nedenunder er beskrevet de forskellige muligheder vi tilbyder i forbindelse med levering: 

Leveret på adresse: 
Postpakker med omdeling er pakker, som vi leverer direkte til modtageren. Hvis modtageren ikke er hjemme, når postbuddet ringer på, vil pakken blive lagt til afhentning på posthuset, i postbutikken eller i døgnposten. Hvis modtageren er tilmeldt "modtagerflex", vil pakken dog blive afleveret på det aftalte sted på modtageradressen. Du kan også vælge at få pakken afleveret på din adresse, uanset om du er hjemme eller ej. Når du tilmelder dig "modtagerflex", har vi på forhånd aftalt, hvor postbuddet må aflevere pakken. 

Leveret til pakkeshop
Få din pakke uden omdeling - her har du mulighed for at vælge frit blandt mere end 1.500 udleveringssteder heraf 800 posthuse, 485 pakkebokse - hvor 300 heraf er Kvickly/Brugsen/SuperBrugsen butikker og 185 døgnbokse. 
En "Leveret pakkeshop pakke" er billigere for dig end en pakke der skal afleveres på privatadresse - du vælger hvor du vil have den leveret, når du går til kassen på webshoppen. 

Levering til erhverv
Du har hos os muligheden for at få din vare leveret til din arbejdsplads - dette tilbyder vi for at gøre hele processen så bekvem for dig som overhovedet muligt. Det eneste det kræver at gøre brug af denne funktion er, at oplyse den ønskede leveringsadresse, når du går "til kassen" på webshoppen. 

PostNord Logistics
PostNord Logistics er til større forsendelser som pallevarer og større ting, som ikke kan sendes med almindelig pakkepost. Du kan vælge at give os fuldmagt til at stille varen et bestemt sted, så den er der når du kommer hjem. Du har også mulighed for at få chaufføren til at ringe evt. én time før leveringen - så du kan nå hjem inden levering. Ønsker du at bruge en af disse muligheder skrives dette i kommentarfeltet ved ordreafgivelse. 
OBS: Vær opmærksom på at www.homeshop.dk og fragtfirmaet ikke hæfter for tyveri efter levering. 

Pallegods
Alle former for pallegods leveres til kantsten ved hjælp af en standard palleløfter. Der skal derfor være kørefast underlag, og der kan ikke leveres på græs eller grus. Det er 100% op til fragtmanden at vurdere, om hans bil kan køre af smalle grusveje for at aflevere fragten. Det er fragtmanden, der træffer denne beslutning baseret på de aktuelle forhold. Levering med kranbil er desværre IKKE muligt. 

For at lastbilen kan komme frem til leveringsadressen, skal der minimum være 5 meters frihøjde og 4 meter i bredden. Dette kan betyde, at levering i f.eks. sommerhusområder kan være en udfordring. 

Der kan være enkelte tilfælde, hvor en ordre må annulleres efter afsendelse, hvis chaufføren vurderer at det ikke er muligt at levere til den angivne adresse. Hvis leveringsadressen ikke lever op til overstående krav om underlag og plads, vil kunden blive opkrævet forgæves fragtomkostninger. 

Afhentning: 
Den sidste mulighed med levering, er afhentning ved webshoppens hovedkontor i Kjellerup. Så såfremt du øsnker at undgå forsendelsesomkostninger er du velkommen til selv at komme og hente dine varer på vores lager, dette er naturligvis uden fragtomkostninger. Bestillingen skal laves på www.homehop.dk, og under levering skal der vælges "afhentning i Kjellerup". 
BEMÆRK: Du modtager en e-mail fra kundeservice, når dine varer er klar til afhentning. 

Afhentningsadresse (hvis ikke andet er aftalt): 
Industriparken 16 - port 1
8620 Kjellerup
Danmark 

Varerne skal hentes inden for lagerets åbningstider, som er følgende: 
Mandag - torsdag: kl. 08:00 til kl. 16:00 
Fredag: Kl. 08:00 til kl. 15:00 
Lørdag/Søndag: LUKKET

Når du handler hos www.homeshop.dk er du altid garanteret en sikker betaling. 

Betalingsmulighederne på shoppen er som følger: 
- Visa Elektron (ingen gebyrer) 
- MobilePay (ingen gebyrer) 
- Visa/Dankort (ingen gebyrer) 
- Dankort (ingen gebyrer) 
- MasterCard (ingen gebyrer) 
- MasterCard Debet (ingen gebyrer) 
- Visa (ingen gebyrer)
- Visa Debet (ingen gebyrer)
- ApplePay (ingen gebyrer)
- Diners Club (Gebyrer - JA)

OBS: Såfremt der benyttes firmaudstedt betalingskort eller udenlandsk kort tillægges der kortgebyr - ved fortrydelse af køb krediteres kortgebyret IKKE. 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.homeshop.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet. 

Prisen er den der gælder ifølge www.homeshop.dk på købstidspunktet. 

Ved betaling med Dankort gennemføres transaktionen krypteret online via en PBS godkendt gateway server. Denne transaktion er godkendt af PBS. Hvis du ønsker mere information om online betaling, kan du besøge PBS: www.betaling.dk 

Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret, der løber fra modtagelsen af varen. 
OBS: Fortrydelsesretten gælder IKKE for varer, der fremstilles efter kundens specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg. Dette gælder f.eks. tonet maling som ikke kan tages retur. Det er heller ikke muligt at fortryde købet på varer som er lavet på individuelt tilbud eller specielle skaffevarer uden der tillægges returgebyr som fastsættes via aftale med kundeservice.

Vi har valgt at yde 30 dages fortrydelsesret - hvilke vil sige: 
Efter du har meddelt at du vil fortryde købet inden 14 dage, har du 14 dage til at returnere varen. Du har der ALTID ret til at fortryde købet inden 30 dage fra modtagelsen, hvis du af nogen grund fortryder. 
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. 
Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. 

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til: 
Homeshop A/S
v/ Kjellerup Tømmerhandel A/S
Industriparken 16 - Port 1
8620 Kjellerup 
Mrk. Fortrydelse af køb 

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller ved at udfylde formularen ved at klikke her. Se vejledning til håndtering af formularen herunder. 

Når vi har modtaget og kontrolleret varen, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. Vi krediterer det fulde beløb ved returnering af en ubrugt vare inkl. fragten ved levering til dig. Det eneste du selv skal gøre, er at sørge for at varen er pakket forsvarligt ind, og så skal du selv betale for fragten tilbage til os. 

Vejledning til formular/pakkelabel: 

1. Tilføj pakkelabel til indkøbskurven
2. Log in eller udfyld dine egne oplysninger i "information"
3. Vælg "afhentning i Kjellerup" under levering
4. Vælg betalingsmetode
5. Læs og Acceptér handelsbetingelserne
6. Tryk "Godkend og Betal"
7. Du modtager nu din returlabel på mail i en pdf-fil - her vil dine oplysninger stå som afsender og vores som modtager
8. Denne printes ud og sættes på pakken 
9. Sidst afleveres pakken i en hvilken som helst PostNord butik eller pakkeshop.

NB: Der kan udelukkende returneres pakker af størrelsen 0-20 kg gennem denne returlabel vi forhandler her på webshoppen. Den kan derfor ikke benyttes til tungere pakker end 20 kg og heller ikke til pallegods eller pakker over 1,2 meter i længden. 

BEMÆRK: Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops - returvarer skal sendes til adressen ovenfor. Derudover kan vi IKKE modtage returpakker fra DAO, da der ikke er åbent om natten på lageret. 


Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Bemærk yderligere! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. 

Varens stand, når du sender den tilbage
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, som du har indbetalt os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget noget andet. 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for f.eks. belægningssten, byggematerialer, hytter m.m. og varer som er over 1,2 meter lang. Udgifter for returnering forventes højest at beløbe sig til ca. kr. 3.800,-. 

Du har ALTID 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at mangler er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 

Returadressen: 
Homeshop A/S 
v/ Kjellerup Tømmerhandel A/S 
Industriparken 16 - Port 1 
8620 Kjellerup
Mrk. dit returnummer du får fra blanketten

OBS: inden du returnerer varer, skal du have anmodet om returnering og afvente en godkendelse - dette gøres nemt her.

HUSK at påføre hvad problemet er, så detaljeret som muligt i kommentarfeltet på returanmodningen! 

Hvis varen er transportskadet eller hvis vi har leveret en forkert vare, bedes du kontakte os på mail: kontakt@homeshop.dk eller ved brug af kontaktformularen du finder i top-menuen. 

Vi oplyser, hvordan du returnerer varen uden udgifter for sig. Vi sender en ny vare til dig uden omkostninger eller vi refunderer hele beløbet inklusive ekspeditionsgebyr- og fragtomkostninger. 

Mangelsregler: Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. 

Homeshop.dk registrerer følgende i sit kundekartotek i forbindelse med køb: 
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- Mail
- Faktura 

Der registreres ingen personfølsomme oplysninger. Oplysninger videregives ikke til tredjemand. 

Registrering sker for, at vi kan levere varer til kunden, behandle eventuelle reklamationer og af hensyn til vores bogholderi. Ved betaling med betalingskort sker registreringen via en sikker server, hvor oplysningerne krypteres, personoplysningerne registreres hos Kjellerup Tømmerhandel A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afvigelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Direktøren og de ansatte hos Kjellerup Tømmerhandel A/S har adgang til de oplysninger der registreres om dig. 

Den dataansvarlige på www.homeshop.dk er E-handelschef Thomas Sørensen. 

Alt kundeinformation bliver opbevaret krypteret på vores server, og kan kun tilgås af ansatte af Kjellerup Tømmerhandel A/S. 

Alt betaling sker via en sikker krypteret forbindelse (SSL) gennem Epay. 

Oplysninger afgivet til www.homeshop.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Kjellerup Tømmerhandel A/S har du altid ret til at gøre indsigelse med registreringen. 

Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. 

Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Kjellerup Tømmerhandel A/S via e-mail til salg@homeshop.dk

På www.homeshop.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser. 

Vi bruger en logstatistik på www.homeshop.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. 
Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere www.homeshop.dk

Vi tilbyder dig forskellige former for nyhedsbrevstjenester, som omfatter indhold til inspiration såsom opdateringer om brands, tendenser, tilbud, salg og kategorier. 

Påmindelser, hvis f.eks. prisen på en vare på din ønskeliste falder, hvis du har glemt varer i din indkøbskurv, eller hvis du har bedt om en påmindelse når en vare bliver tilgængelig igen. Spørgeundersøgelser, som f.eks. undersøger, om du er tilfreds med de varer du købte. 

Individualiserede anbefalinger af varer, vi mener vil falde i din smag baseret på dine tidligere bestillinger og browseradfærd. 

Opdateringer fra influencere eller brands, som du eventuelt følger på vores site. 

Hvis du har tilmeldt dig nyhedsbreve, modtager du nogle af de nyhedsbrevstjenester, som er beskrevet ovenfor (afhængigt af omfanget af din tilmelding). Der er også servicespecifikke nyhedsbreve, som er en integreret del af en bestemt type tjeneste. 



Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Homeshops kundeservice på mail til kontakt@homeshop.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst kr. 1.110,- og højest kr. 100.000,- - for klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst kr. 720,- 
Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens klageportal her